Química

SETMANA 5 (12 – 16 d’Octubre)

-          Què he après? Durant les primeres quatre setmanes del curs de 2on de Batxillerat hem estudiat els estats de la matèria. Aquest tema era una mica de repàs de l’any passat, ja que a part de ser simple i curt, sortien varies formules que utilitzàvem l’any passat com poden ser la Molaritat, la Molalitat, la Fracció molar, etc... L’únic que ha sigut nou d’aquest any ha sigut el calor latent, ja que l’any passat només calculàvem el calor necessari per a arribar al canvi de fase.

  

-          Com he treballat? Crec que aquestes quatre setmanes he treballat molt bé, ja que he fet sempre tots els deures i he entregat les tasques a l’hora. Suposo que per això penso que l’examen ha anat bé, excepte en algun exercici, gràcies a haver fet les activitats proposades a classe.

  

-          Què cal que millori? Crec que de cara al pròxim examen hauré de mirar de repassar més l’assignatura de química, no tant sols perquè el professor ja ens ha dit que és més llarg, sinó perquè aquesta vegada he dedicat molta més estona a estudiar l’assignatura de Biologia i he trobat que m’ha faltat una mica de temps per a practicar exercicis de Química.

 

 -          En quina part he trobat més dificultat? La part en la que he trobat més dificultat ha sigut sens dubte la part de dissolucions. Penso que és la més complicada perquè és la que conté més fórmules i la que requereix més concentració, però espero haver-la fet correctament a l’examen, ja que crec que els resultats que m’han sortit han sigut bastant coherents. 


SETMANA 9 (9 – 13 de Novembre)

 - Què he après? Aquestes ultimes quatre setmanes durant les classes de Química hem estudiat la segona unitat, anomenada termodinàmica. Dintre d’aquest tema entraven conceptes que ja em sonaven de l’any passat, com l’entalpia per exemple, però n’hi havia unes altres que eren completament noves com poden ser la entropia, l’energia lliure o la llei de Hess.

 

 - Com he treballat? Durant aquest últim mes la meva feina ha estat la correcta, he treballat a classe i he entregat la tasca de dissolucions que hem fet, però crec que m’ha faltat massa concentració a l’hora de fer l’examen. He fet exercicis de repàs, els quals després han sortit a l’examen exactament igual que els que havia repassat, però no he sabut com plantejar-los i resoldre’ls, pel que no m’espero gaire bona nota en aquest segon examen.

  

 - Què cal que millori? Com he dit abans, necessito millorar la meva concentració en els exàmens, no tan sols de química, sinó de totes les altres assignatures també, ja que per falta d’aquesta cometo errors que em descompten puntuació de l’examen. No crec que hagi fet pocs exercicis per practicar de cara a l’examen, ja que he tornat a fer els que havíem fet a classe i un parell més que ens va indicar el professor, però per falta de concentració a l’examen crec que m’he equivocat en bastants coses.

  

 - En quina part he trobat més dificultat? En aquesta unitat m’ha semblat tot bastant difícil. Sé que una altra persona podrà veure aquesta unitat més senzilla inclús que les altres que hem fet, però per a mi no ha sigut així. Les fórmules les he trobat una mica enrevessades, ja que he vist que m’he equivocat en alguna a l’hora de fer l’examen, els conceptes no eren res de l’altre món, però jo els confonia, etc... Espero que el següent tema no sigui com aquest a nivell personal, més que res perquè necessito millorar la meva nota a l’assignatura.

Descarga
Activitat simulador entalpia dissolució.
Documento Adobe Acrobat 685.8 KB

SETMANA 13 (7 – 11 de Desembre)

-          Què he après? Aquestes últimes quatre setmanes hem estudiat la cinètica química. En aquest tema ens dedicàvem a calcular ordres de reaccions, definir les unitats de la constant K i, al haver suspès l’examen anterior sobre termodinàmica, he hagut de posar-me les piles i repassar aquest tema també. Es podria dir que també he après a fer Llei de Hess ja que tenia un concepte equivocat i per això vaig equivocar-me a l’examen anterior.

 

-          Com he treballat? Crec que he treballat adequadament, he fet sempre les tasques que proposava en Diego i també els deures que ha posat a classe, que normalment són molt pocs però em serveixen per a repassar el que hem fet a classe aquell dia. A l’hora de fer termodinàmica he fet els exercicis de repàs proposats per en Diego sobre el tema de termodinàmica.  

 

-          Què cal que millori? Crec que milloraria la quantitat d’exercicis que he fet, ja que crec que en podria haver fet més per a repassar per a l’examen i després tenir més habilitat i més habilitat per a disposar més temps després de l’examen per a repassar.

 

-          En quina part he trobat més dificultat? La part on he trobat més dificultat ha sigut a l’hora de fer càlculs per a poder saber l’ordre de les reaccions. Allà on he trobat més dificultat durant l’examen ha sigut a l’hora de concentrar-me, ja que al no estar en Diego havia de estar molt concentrat per a no despistar-me perquè no tenia a qui preguntar-li dubtes. 

2n trimestre

SETMANA 5 (25 – 29 de Gener)

-       Què he après? Aquestes primeres setmanes del segon trimestre hem treballat l’equilibri químic amb la professora substituta. Al principi del tema em costava entendre el perquè de les coses, sobretot a l’hora de fer els càlculs, però poc a poc, gràcies als deures i als exercicis fets a classe, he pogut anar entenent la majoria de conceptes, fórmules i demés i he fet un bon examen. Després de veure la correcció, he vist allà on he fallat. Les preguntes teòriques estaven bé la majoria, excepte una qüestió que, per falta de concentració, vaig fallar.

 

-       Com he treballat? A classe he treballat bé, però la falta de concentració a l’hora de l’examen m’ha passat una mala jugada i ha fet que no pugui treure més nota. Allà on es nota més ha sigut als problemes, els quals he fallat en petites tonteries en alguns i en grans errors en altres.

 

-       Què cal que millori? Ja que la falta de concentració m’ha fet baixar la nota, crec que per al pròxim examen hauré d’intentar acabar a temps i concentrar-me el màxim possible, sobretot per a intentar reduir els errors de concepte o de càlcul.

 

-       En quina part he trobat més dificultat? La part més complicada al meu parèixer és la part de calcular, ja que qualsevol tipus de error, per més petit que sigui, et pot fer tenir malament un exercici complet.  


SETMANA 9 (22 - 26 de Febrer)

 - Què he après? La segona tanda d’exàmens d’aquest segon trimestre sembla que ha anat millor. La semblança dels exercicis del tema passat amb aquest m’ha simplificat molt la manera d’estudiar ja que es feien igual que anteriorment tot i que també entraven conceptes nous com el càlcul del pH, les dissolucions amortidores de pH, etcètera.  

 

 - Com he treballat? A classe he fet tots els exercicis proposats i a casa he fet exercicis extra que quan em presentaven dubtes els preguntava a classe. Possiblement per això he tret la millor nota de l’examen una altra vegada, gràcies a la resolució de dubtes per part de la professora.

 

 - Què cal que millori? De cara al pròxim examen intentaré llegir millor l’enunciat ja que, encara que en aquest cas no era així, no escriure la reacció per a contestar una qüestió tot i que l’enunciat no la demanava, m’ha fet perdre mig punt de la nota final.

 

 - En quina part he trobat més dificultat? La part més complicada al meu parèixer és l’apartat de les dissolucions tampó tot i que al final he aconseguit entendre-les. Inicialment em feia un “lio” amb les dades que donava el problema ja que apareixien dues concentracions diferents i no sabia com començar. Com he dit abans, gràcies a la professora he pogut resoldre els dubtes. 


SETMANA 13 (28 – 1 de Abril)

-          Què he après? Aquest últim examen del segon trimestre hem estudiat els equilibris heterogenis. He après com calcular la solubilitat d’una substància, a partir d’aquesta calcular el producte de solubilitat (Ks) i determinar quina substància precipita abans segons el valor de la Ks.

 

-          Com he treballat? Personalment penso que he treballat molt bé ja que he fet sempre tots els exercicis de deures que s’han manat i a més he sigut més participatiu a l’hora de resoldre els problemes de classe. Estic molt content de la meva feina a classe durant les últimes tres setmanes.

 

-          Què cal que millori? Com sempre, he tingut alguns errors a l’examen que es podrien haver resolt simplement practicant una mica més. Així doncs, de cara a l’últim examen del curs, penso repassar fent tots els exercicis que trobi de les proves PAU per a poder treure una bona nota de mitja i de final de curs.

 

 

-          En quina part he trobat més dificultat? Crec que la part que he trobat més difícil ha sigut a l’hora de calcular quan precipita un ió quan ja ho ha fet un altre anteriorment. Un problema com aquest l’he fallat a l’examen, ja que era una de les coses que em costava de veure. 

3r trimestre

SETMANA 6 (2 – 6 de Maig)

 

 - Què he après? Durant l’últim mes del curs de segon de Batxillerat hem estudiat les piles (tipus), les reaccions Redox i les electròlisis, unes reaccions que no s’igualen amb la estequiometria tradicional sinó que s’han de seguir una sèrie de passos per a poder igualar-les correctament depenent del medi on ens trobem (àcid o base).

 

 - Com he treballat? Personalment penso que he treballat molt bé ja que he fet sempre tots els exercicis de deures que s’han manat, he entregat les tasques que es demanaven i a més he sigut més participatiu a l’hora de resoldre els problemes de classe i sortir a la pissarra. Estic bastant satisfet del meu treball a classe aquest últim mes.

 

 - Què cal que millori? Com sempre, he tingut alguns errors a l’examen que es podrien haver resolt simplement concentrant-me una mica més. Dóna la sensació de que no he fet algun exercici perquè no el sé començar però no és així, em distrec amb qualsevol cosa i em descuido de posar el més important del problema. Moltes vegades aquestes faltes de concentració fan que perdi puntuació i que en comptes de treure un nou tregui un vuit, per exemple.

 

 - En quina part he trobat més dificultat? La part on he trobat més dificultat ha sigut a l’hora d’igualar les reaccions d’hidròlisi de l’aigua, ja que m’era complicat identificar quina espècie era la que s’oxidava i quina es reduïa. A base d’exercicis he trobat la manera de identificar-los més fàcilment, però reconec que ha sigut una de les coses que m’han semblat més difícils aquest tercer trimestre. Tot i això, no ha sortit a l’examen però no vol dir que no surti a les PAU, pel que intentaré fer els màxims exercicis possibles per a treure bona nota a l’examen de química.